אילו שמות משפחה זכאים לדרכון פורטוגלי

תוכן עניינים

לישראלים רבים ישנה זכאות לדרכון פורטוגלי הנובע מן הקשר ההיסטורי שיש למשפחתם לגירושי פורטוגל שהיו במאה החמש עשרה. באמצעות בדיקה פשוטה ניתן לקבל אומדן יחסית טוב לסיכויים לקבלת הדרכון הפורטוגלי.

הבדיקה הפשוטה הזו מבוססת על כלי של הממשלה הפורטוגלית והוא מאגר השמות של ממשלת פורטוגל. במאמר זה יוסבר כיצד ניתן להשתמש בכלי הזה ולהבין כיצד שם המשפחה שלכם יכול לעזור בזכאות לדרכון.

 

מהו מאגר שמות המשפחה ?

מאגר שמות המשפחה הוא מאגר שנוצר על ידי ממשלת פורטוגל. מדובר על רשימה של אלפי שמות משפחה שמי שמחזיק בהם יכול להיות זכאי להגיש בקשה לקבלת אזרחות פורטוגלית. ההימצאות ברשימה רלוונטית עד שלושה דורות אחורה, כלומר, צריך שיהיה קרוב משפחה בשלושת הדורות האחרונים שמחזיק בשם משפחה זה.

על אף שמדובר בכלי משמעותי מאוד, גם אם שם המשפחה לא נמצא במאגר השמות, באמצעות תהליך חקירה יותר מורכב יהיה אפשר גם להוכיח את הזיקה המיוחלת. על מנת לעשות זאת צריך לראות מהו המוצא המשפחתי שכן מדינות רבות יכולות להיות רלוונטיות לגירוש פורטוגל.

למשל, אם המוצא המשפחתי שלכם הוא ממרוקו, טוניס, טורקיה, עיראק, או לוב ניתן יהיה להגיש את הבקשה גם אם שם המשפחה לא מופיע במאגר – באמצעות התקשרות עם משרד עורכי דין שמתמחה בכך.

 

איך משתמשים במאגר שמות המשפחה ?

ניתן למצוא את מאגר שמות המשפחה באמצעות חיפוש פשוט ומהיר באינטרנט. המאגר הרשמי של הממשלה נמצא בשפה האנגלית אך ישנם תרגומים רבים של הרשימה באמצעות שורת חיפוש כמו דרכון פורטוגלי שמות משפחה. לאחר חיפוש פשוט יחסית ניתן יהיה לראות האם שם המשפחה נמצא במאגר או לא.

כמצוין לעיל, הזכות יכולה להשתרע על שלושה דורות אחורה כך שגם כדאי להסתכל על שמות המשפחה של ההורים משני הצדדים ושל סבא וסבתא מכל הצדדים – יכול להיות ששם יימצא שם המשפחה הדרוש על מנת להגיש את האזרחות.

 

אילו שמות משפחה נמצאים במאגר?

ניתן למצוא במאגר שמות משפחה של ישראלים רבים ממדינות מוצא רבות – מה שמוכיח את הזכאות של חלקים נרחבים מן הציבור הישראלי לקבלת האזרחות הפורטוגלית. ברשימה שמות המשפחה ניתן יהיה למצוא שמות כמו אברג'יל, אבולעפיה, קלדרון, עזריה, מלמד, עטיה, אברבנל ועוד שמות משפחה רבים.

 

שם המשפחה שלי נמצא במאגר השמות – מה עכשיו?

איזה יופי! הסיכויים שלכם להוציא דרכון פורטוגלי הם גבוהים ואתם זכאים להגיש בקשה. לאחר שמצאתם את שם המשפחה שלכם מומל. ליצור קשר עם עורך דין המתמחה בדיני האזרחות הפורטוגליים על מנת להניע את תהליך קבלת האזרחות במהירות האפשרית.

בהתאם לעובדות המקרה הספציפיות משרד עורכי הדין ידרוש מכם את המסמכים השונים הדרושים להוכחת אילן היוחסין ואת המסמכים שהממשלה הפורטוגלית דורשת להגשת הבקשה הרשמית.

פספורט

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
רכישת נכס בפורטוגל

רכישת נכס בפורטוגל הפכה למשאת נפשם של ישראלים רבים, זאת בזכות תנאי רכישה נוחים ותשואות אשר יכולות להגיע לעשרות אחוזים   אזרחות פורטוגלית – אופציות