המסמכים שצריך להכין לבקשת אזרחות פולנית

תוכן עניינים

אם ההורים שלכם או הסבים והסבתות שלכם נולדו בפולין, ישנו סיכוי גבוה שגם אתם זכאים לאזרחות פולנית – גם אם לא נולדתם בפולין ואתם כלל לא דוברים פולנית.

אזרחות פולנית עשויה לתת לכם יתרונות רבים, ולכן שווה להשקיע את המאמץ ולהוציא אזרחות פולנית כל עוד אתם זכאים לכך.

איך תדעו האם אתם זכאים?

 

זכאות לדרכון פולני

כפי שכבר הזכרנו, כל עוד אתם צאצאים של אזרח שנולד בפולין, ואתם יכולים להוכיח זאת על ידי הצגת מסמכים ותעודות שונות, אתם תהיו זכאים בסבירות גבוהה להוציא אזרחות פולנית. חשוב לדעת שגם אם קרוב המשפחה הפולני שלכם איננו בין החיים, עדיין תוכלו להוציא את האזרחות.

 

אילו מסמכים יהיה עליכם להציג בעת הבקשה לאזרחות פולנית?

ככלל, המסמכים שיידרשו על מנת להוציא את האזרחות הם כאלו שמקשרים אתכם לפולין (כמו תעודת זהות או דרכון של בן המשפחה הפולני, מסמכים שונים שמעידים על כך שהם נולדו בפולין ועוד), וכן מסמכים אישיים שלכם (כמו תעודת לידה).

את פירוט המסמכים המלא תוכלו למצוא באתר השגרירות הפולנית, או דרך איש המקצוע שדרכו ניתן לבצע את ההליך (כמו משרד עורכי דין שעוסק בנושא למשל). יש לשים לב שעל מסמכים מסוימים ככל הנראה תידרשו להחתים אפוסטיל על מנת לאמת את המסמכים, וכן לתרגם אותם לפולנית.

מסיבה זו, ולאור ריבוי ההתעסקות והבירוקרטיה שקיים בהליך, מומלץ להגיש את הבקשה לאזרחות דרך גורם מקצוע, שיכווין אתכם במהירות לעבר המסמכים הנדרשים, ואך יוכל לבצע את התרגום והחתמת האפוסטיל בעצמו.

 

למה כדאי להוציא דרכון פולני?

פולין היא מדינה ששייכת לאיחוד האירופי, ולפיך אזרחיה זכאים לכל ההטבות שלהן זכאי כל אזרח אירופאי שנמצא באיחוד. הטבות אלו כוללות מגורים ועבודה בכל מדינה ששייכת לאיחוד (אם תמיד חלמתם לגור בפריז, ברומא או בברלין – זו ההזדמנות שלכם להגשים את החלום), ואף לימודים בחינם או בסבסוד משמעותי ביותר במגוון רחב של מוסדות אקדמאיים במדינות האיחוד האירופי.

בנוסף על כך, תוכלו להנות ממעבר גבולות חופשי בין כל מדינות האיחוד, ולרכוש נדל"ן בכל מדינות האיחוד (מיועד לכל משקיעי הנדל"ן שביניכם).

הטבה נוספת, שיכולה להיות משמעותית עבור כל הישראלים שאינם זכאים לגרין קארד, היא הקלה בקבלת ויזת עבודה לארצות הברית. התנאים שאותם מקבל אזרח אירופאי בבואו להוציא ויזת עבודה הם מקלים יותר, לעומת התנאים שבהם צריך לעמוד אזרח שבידיו יש אזרחות ישראלית בלבד.

תסכימו איתנו שישנם יתרונות רבים בקבלת דרכון פולני, שמומלץ לנצל כל עוד הזכאות שלכם מתאפשרת. אמנם ההליך עשוי לקחת זמן רב, וכרוך בלא מעט עיסוק ובירוקרטיה (ובעיקר המתנה בין כל שלב ושלב), אך אין ספק שהתוצאה הסופית שווה כל רגע של המתנה, ותוכל לפתוח לכם אפשרויות רבות!

 

אישה ודרכון

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
רכישת נכס בפורטוגל

רכישת נכס בפורטוגל הפכה למשאת נפשם של ישראלים רבים, זאת בזכות תנאי רכישה נוחים ותשואות אשר יכולות להגיע לעשרות אחוזים   אזרחות פורטוגלית – אופציות

אילו שמות משפחה זכאים לדרכון פורטוגלי

לישראלים רבים ישנה זכאות לדרכון פורטוגלי הנובע מן הקשר ההיסטורי שיש למשפחתם לגירושי פורטוגל שהיו במאה החמש עשרה. באמצעות בדיקה פשוטה ניתן לקבל אומדן יחסית