מה מגיע לכם עקב תאונת עבודה מביטוח לאומי?

תוכן עניינים

לצערנו תאונות עבודה הן דבר שכיח.

במידה ותתקלו במצב זה מגיעים לכם דברים מביטוח לאומי! אחרי כל השנים שהופרש לכם כסף מהמשכורת…

הגיע הזמן לקבל בחזרה.

אז מה בדיוק מגיע?

 

תאונות עבודה

תאונה שאירעה לכם תיחשב כתאונת עבודה בתנאי שהיא התרחשה במהלך עבודתכם, לא משנה מה סוג העבודה. גם בתאונות בהן הייתם בדרככם או בחזרתכם מהעבודה. ישנן תאונות או אירועים (כדוגמת אירועי לב ומוח) שגם כן יכולים להיחשב כתאונות עבודה מכיוון שניתן לטעון ולהוכיח שקרו בעקבות העבודה, לדוגמא הלחץ שהופעל על העובד. ישנם חוקים ברורים המסווגים סוגי תאונות לתאונות עבודה ומפורטים בחוקי המדינה וביטוח לאומי. גם תקיפה או תוצאות של תקיפה שאירעו בעבודה יכולות להיחשב כתאונות עבודה.

 

תביעה לביטוח לאומי

לאחר תאונת עבודה ניתן וכדאי להגיש תביעה לביטוח לאומי בכדי לקבל דמי פגיעה. לצורך הגשת התביעה חובה לעמוד במספר תנאים ולהגיש מספר טפסים.

במידה ועבודתכם היא במסגרת עובד שכיר יש לצרף תעודת עבודה ביטוח לאומי, בעצם תלושי משכורת או אישורים על היעדרות מהעבודה.

דוח מבית החולים שמעיד על הטיפול והפגיעה שעברתם. הדוח ממולא על ידי הרופא ובו מפורטים פרטי הפגיעה וכן ההשלכות מבחינת ימי ההיעדרות מהעבודה בעקבות התאונה.

תאונות אשר הייתה מעורבת בהן חקירת משטרה, כגון תאונות דרכים, תביעת ביטוח לאומי מחייבת לצרף דוח משטרה וצילומים של המסמכים של חברת הביטוח שלכם.

 

דמי פגיעה

לאחר אישור התביעה בביטוח לאומי, בתנאי שעמדה בכל הדרישות והתנאים, תקבלו דמי פגיעה שהם תשלום שמגיע מביטוח לאומי. התשלום הוא בתנאי שמקבלו לא יכול להמשיך לעבוד בעקבות התאונה שעבר. דמי הפגיעה הם זמניים ומשולמים בהתאם לכך שאתם לא יכולים להמשיך עבודה תקינה במקום עבודתכם.

 

נכות

מעבר לדמי הפגיעה, לאחר אישור קבלתם, ניתן להמשיך לקבל תשלומים מביטוח לאומי. התשלום הוא בתנאי שנותרתם עם נכות בעקבות התאונה. בעקבות נכות ניתן לקבל קצבת נכות או מענק נכות, כלומר תשלום קבוע או חד פעמי מביטוח לאומי. ההחלטה לגבי התשלום מתקבלת בוועדה של ביטוח לאומי, הועדה קובעת את דרגת הנכות שתקבלו ולפי החלטותיה יקבע גודל הקצבה או המענק. קצבה או מענק נכות, בשונה מדמי פגיעה, אינם תלויים בהכרח בכך שנעדרתם או שלא תוכלו לחזור לעבוד, תוכלו לקבל מענק או קצבת נכות גם אם לא נעדרתם בעקבות התאונה וחזרתם לעבוד כשגרה.

לאחר תאונת עבודה מגיעים לכם תשלומים מביטוח לאומי, לעיתים ניתן אפילו לקבל זכאות לקצבת נכות לטווח ארוך. כדאי לבדוק זכאותכם על ידי הגשת אישורי עבודה ותיעוד רפואי של התאונה והטיפול שעברתם לאתר ביטוח לאומי או על ידי פניה לנציג שירות. בדקו זאת! אל תוותרו על הזכויות שלכם!

 

מדדים

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף