תאונת בריכה – ייצוג משפטי

תוכן עניינים

בבתים רבים בישראל קיימים בריכות, משפחות רבות מעוניינות להחזיק בבריכה ביתית שתשמש את כל בני המשפחה ובפרט את הילדים, הצמיחה הגדולה במספר הבריכות הביתיות מעלה באופן תדיר את כמות התאונות בבריכה, ובהקשר זה, הכנו את המאמר, תאונות בריכה – ייצוג משפטי.

מה סוג התאונות הנפוצות בבריכות ביתיות

תאונת טביעה – התאונה הנפוצה ביותר היא תאונת טביעה, כאשר ברוב מקרי התביעה הנוגעות לבריכות, בעלי הבריכות צריכים ייצוג משפטי לאחר שהתרחשה תאונת תביעה. כדי למנוע תאונת תביעה חשוב שתמיד יהיה מבוגר אחראי כאשר ילדים נכנסים לבריכה. כמו כן, כדאי לגדר את הבריכה כדי למנוע כניסה לא מבוקרת של ילדים לבריכה.

בבריכות ציבוריות החוק מחייב את בעלי הבריכה להחזיק במציל, כמובן שהעסקת מציל אינה רלוונטית ברוב הבריכות הביתיות.

תאונת התחשמלות – מדובר בתאונה קטלנית, כאשר מנורה או פריט חשמלי אחר שולח זרם חשמלי לבריכה, רוב התאונות הללו קטלניות והדרך המרכזית למנוע אותן להקפיד על תחזוקה תדירה וברמה גבוהה של הבריכה. כמו כן,כדאי לבדוק אחת לתקופה את המצב של המוצרים החשמליים.

הסכנה הגדולה הנובעת מהתחשמלות במקור מים מעבר לסכנה הישירה היא היא אובדן ההכרה שפעמים רבות נגרם בעקבות ההתחשמלות ושמוביל תביעה.

החלקה – תאונה נפוצה אחרת ולרוב פחות קטלנית היא סכנת ההחלקה, עצם העובדה שהבריכה היא מקור מים מגדילה את הסבירות לקיום שלוליות בסביבתה, כדי לצמצם את סכנת ההחלקה מומלץ להתקין פסים למניעת החלקה בסביבת הבריכה.

איש נופל לתוך בריכה

 

מה לעשות במקרה של תאונה?

במידה ונפגעתם וברצונכם לתבוע את בעלי הבריכה או שאתם בעלי בריכה שנאלצים להתמודד עם תביעה שהוגשה עקב תאונה שהתרחשה בבריכה שלכם תצטרכו לפנות לעורך דין כדי לקבל ייעוץ משפטי מקצועי – לכל המידע . בדיני הנזיקין יש לשופט ולבית המשפט משקל רב, כאשר נהוג לייחס חשיבות רבה לאשם התורם של הנפגע, עורך דין טוב יידע להציג בפני בית המשפט את העובדות בצורה שתתמוך כמה שיותר בגרסתכם.

אם אתם תובעים בעל בריכה עורך הדין יידע להבליט את הרשלנות של בעלי הבריכה ואת אי הקפדתו על נהלי הבטיחות המחייבים.

אם אתם צריכים הגנה עורך הדין יידע להבליט את כל צעדי הבטיחות בהם נקטתם ויידע להציג את ההתנהגות חסרת האחריות של התובע. ישנם מקרים רבים שיכולים להוסיף לאשם התורם של התובע למשל כאשר התובע רץ בזמן התאונה, או שהוא קפץ לבריכה בניגוד להוראות הבטיחות בבריכה.

אם מדובר בילד שנפגע בית המשפט מייחס חשיבות לאחריות של ההורים שלו, אם הילד הסתובב באופן חופשי וללא השגחה, בניגוד להוראות הבטיחות של הבריכה, האשם התורם של ההורים עולה והאחריות של בעל הבריכה יורדת.

תאונות בריכה הפכו לנפוצות יותר ויותר בישראל, כדי להתמודד עמן על הצד הטוב ביותר חשוב להעסיק עורך דין איכותי שיידע לנהל את התיק בצורה הטובה ביותר, להגיע לפשרה או לנהל את המשפט בבית המשפט.

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף