איך להשיג פיצויים במקרה של נזקי רכוש?

תוכן עניינים

פריצה וגניבה וגם תאונה אשר גרמה לשריפה בבית יכולות לגרום לנזק רב לרכוש ולנכס. מה ניתן לעשות במקרה של נזק לרכוש והאם אפשר לקבל כסף לכיסוי העלויות?

 

ביטוח רכוש

כל אדם יכול להחליט לבטח את נכסיו ורכושו כך שבמקרה ותהיה פגיעה ויישאר נזק לרכושו הביטוח יכסה חלק מההוצאות ובעל הרכוש בעצם יהיה זכאי לפיצוי כספי. לאחר פגיעה ברכוש של אדם מתחיל הליך מול חברת הביטוח אשר מתחיל בתביעה של חברת הביטוח ומסתיים בתשלום פיצויים לפי החלטה משפטית. בגלל המורכבות של התהליך כדאי מאוד לשכור שירותיו של עורך דין נזקי רכוש אשר מתמחה בכל ההליכים האלו ויסייע לכם להשיג פיצויים.

 

נזקי רכוש

בכל תאונה או נזק מכוון יכול להיגרם נזק הן לאדם המעורב בתאונה והן לרכב או לרכוש אשר חווה פגיעה. בפועל, נזקי רכוש בדרך כלל יהיו נזקים הנגרמים בעקבות פעולה מכוונת או ארעית כדוגמת שריפה המתפרצת בטעות בבית ושורפת רכוש רב, פריצה וגניבה לבית אשר הפורצים גורמים נזק לרכוש או גונבים אותו לגמרי וכן כל תאונה אשר מביאה לנזק ברכוש של אדם. כאשר מדברים על נזקי רכוש אין זה משנה מול חברת הביטוח אם הנזק נגרם בגלל אשמתו של בעל הרכוש או של אדם אחר, עדיין זכותו להגיש תביעה לפיצויים.

 

פיצויים

על מנת לקבל פיצויים על נזקי רכוש יש לתבוע את חברת הביטוח, זאת בתנאי שהרכוש אשר נפגע אכן היה מכוסה על ידי קניית פוליסת ביטוח מחברת ביטוח שביצע מראש בעל הרכוש. ההחלטה לקנות פוליסת ביטוח היא לא חובה, שכן יכול להיות שלעולם לא יגרם נזק לרכוש של האדם והוא כביכול סתם משלם תשלום גבוה לביטוח. אך במקרה שכן נקנתה פוליסה באחריות הביטוח לשלם את הפיצויים הנדרשים על פי גובה הנזק הכספי והסיבה לתאונה.

 

תביעת הביטוח

כאמור, קיומה של פוליסת ביטוח לרכוש מאפשרת תביעה של הביטוח על מנת לקבל פיצויים. בפועל מדובר בהגשת טפסים רבים לחברת הביטוח אשר כוללים הן פירוט נזקי הגוף, במידה וקיימים, לאדם המעורב בתאונה, אך במידה ומדובר ברכוש יש להגיש גם טפסים אשר מפרטים פגיעה ברכוש על מנת לקבל את הכסף המגיע לכיסוי עלויות הפגיעה. בשלב זה מומלץ לשכור שירותיו של שמאי אשר יפיק דוח על מצב הרכוש בעקבות התאונה.

 

כל נזק שנגרם לרכוש גורר הוצאות כספיות על תיקון הרכוש או החלפתו ולרוב גם מדובר בסכומי כסף גבוהים אשר אדם יתקשה לשלם לבדו ללא תכנון מראש. על מנת לקבל תמיכה כספית לצורך כיסוי העלויות במקרה של נזק ניתן לרכוש פוליסת ביטוח אשר תאפשר לאדם שרכושו נפגע לתבוע את הביטוח ולקבל פיצויים לכיסוי העלויות.

 

פיצויים

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
תאונת בריכה – ייצוג משפטי

בבתים רבים בישראל קיימים בריכות, משפחות רבות מעוניינות להחזיק בבריכה ביתית שתשמש את כל בני המשפחה ובפרט את הילדים, הצמיחה הגדולה במספר הבריכות הביתיות מעלה