הטרדה מינית באוניברסיטה או במכללה

תוכן עניינים

סטודנטים או סטודנטיות? החלטתם לרכוש השכלה גבוהה ולקחת את החיים למקום רציני יותר? זה נהדר. הקושי שיכול להתעורר, נעוץ בסביבת לימודים לא בטוחה עבורכם במוסד האקדמי בו החלטתם ללמוד. הטרדה מינית יכולה להתבצע על ידי סטודנט או סטודנטית הלומדים איתכם ויכולה במקרים מסוימים להתבצע על ידי איש או אשת סגל. כדאי שתכירו מספר כללים להתמודדות עם תופעה פסולה זו, וכך תדעו להתנהל טוב יותר בחוויה אם תחושו מוטרדים. 

 

מה בין הטרדה מינית להתנהלות לגיטימית

רבות ממערכות היחסים נוצרות בזמן הלימודים האקדמאיים. שותפות הגורל המאפיינת סטודנטים וסטודנטיות והאווירה התוססת הנוהגת במקומות אלה, תמיד הובילו ליצירת מערכות יחסים בריאות. יחד עם זאת, לעיתים הגבול שהצבתם לעצמכם נחצה ואתם חשים מוטרדים, אם על רקע הצעות בלתי פוסקות לקשר אישי חם, או על רקע נטייתכם המינית.

ככל שהבהרתם שזו לא כוונתכם והצד השני ממשיך בשלו, הרי לפניכם מקרה של הטרדה מינית. בנוגע ליחסים מול איש סגל ומרצה הדברים מורכבים אף יותר, שכן מדובר על יחסי מרות אסורים.

 

הוטרדתי מינית במוסד האקדמי – מה עושים?

בראש ובראשונה, כדאי לפנות לתקנון להתמודדות עם הטרדות מיניות, שאמור להיות תלוי ברחבי הפקולטה. התקנון יפרט התנהגות נאותה ומיהו הגורם שעליו לפנות כדי להתמודד עם תופעה כזאת. בהמשך, יש לפנות לממונה על הטרדות מיניות, להציג את המקרה ולטכס עצה כיצד מתמודדים הלאה, אם בפנייה למשטרה ו/או התנהלות פנים ארגונית שתבטיח יחס הולם במוסד האקדמי.

 

דגשים בנוגע ליחסי מרות

כאשר מדובר על יחסי מרות, גם אם ניתנת הסכמה מצידכם ליחסים מעבר ליחסי איש סגל- סטודנט/ית, יתכן והדבר ייחשב כהטרדה. במסגרת יחסי מרות בכלל ובמוסדות האקדמאיים בפרט, חל איסור על יצירת קשר אישי רומנטי אל מול כפופים לאיש הסגל. לכן, אמירה בלתי הולמת או מעשה בלתי הולם ייחשבו כהטרדה מינית. גם במקרה  כזה , כדאי לפנות לממונה על הטרדות מיניות בפקולטה ולבחור במשותף את הדרך המתאימה לטפל במקרה.

 

פנייה לייעוץ משפטי מתאים

לצד הפנייה לטיפול במסגרת המוסד האקדמי או מוסד לימוד אחר, מומלץ לקבל ייעוץ משפטי מתאים וליווי לכל אורך ההליכים הפליליים והאזרחיים. עורך דין מנוסה, העוסק בהטרדות מיניות, יוכל להמליץ עבורכם על דרך ההתמודדות המתאימה במקרים אלה. כמו כן, לעיתים, ימליץ עורך הדין להימנע משיחות או התנהגויות מסוימות העשויות להקשות עליכם בהוכחת עמדתם בהמשך. אין סיבה שתעברו את החוויה שלאחר המקרה המצער הזה לבדכם.

 

סיכום

כמו בכל מקום, גם בזמן הלימודים אנו מצפים שהמקום יהיה בטוח עבורנו מכל הבחינות. המרחב האישי והאינטימיות יקרים מפז, וחשוב שנדע לשמור עליהם ולהבטיח כי במידה והם נפגעו יימצא לכך פתרון הולם. אם נפגעתם – בחרו את דרך הפעולה המתאימה לכם מבין הפעולות שהוצגו, ופנו לסיוע בהקדם.

חוק הטרדה מינית

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף