איך מתמודדים בלי פחד מול הוצאה לפועל?

תוכן עניינים

לשכת ההוצאה לפועל היא ללא ספק אחד הארגונים המאיימים בישראל.

פתיחת תיק בהוצאה לפועל היא אכן דבר לא נעים שיכול לגרור בצד הדרישה לתשלום חוב גם סנקציות לא פשוטות.

עם זאת, מדובר בהחלט במצב שניתן להתמודד עימו בהצלחה – בכתבה הבאה נסביר כיצד מתמודדים ללא פחד עם תיק בהוצאה לפועל.

 

לא זזים בלי עורך דין

התמודדות מול הוצאה לפועל היא עניין שמחייב את הסיוע המשפטי ההולם, בדמות עורך דין שהתמחותו היא הוצאה לפועל. זאת מאחר ותיק הוצאה לפועל יכול להקשות מאוד על חיי החייבים בסנקציות שונות כגון עיכוב יציאה מהארץ, החזקת רישיון נהיגה או דרכון וכן עיקולים על חשבונות הבנק ונכסים פיננסיים נוספים. עם זאת, יש גם לא מעט צעדים שניתן לעשות בכדי להבהיר את התמונה, כמו למשל בקשת איחוד תיקים בהוצאה לפועל, בקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון או בקשה למחיקת או פריסת חוב.

עורך דין מנוסה יידע לתת לחייב את הכלי המתאים עבורו, זה שיסדר את התשלום הנח והמתאים ביותר לו באופן ספציפי. לכל אחד יש את המצב הכלכלי-המשפחתי-תעסוקתי האישי שלו, ולכן אין פתרון קסם אחד שתואם לכולם. חלק זקוקים לזמן, אחרים לסדר בבלגן, ויש כאלו שאפשר למצוא אצלם "קייס" לביטול החוב. סיוע משפטי הולם ינתב את החייב בבטחה בצעדים הרלוונטיים שהוא יכול לנקוט, לפעמים אפילו עד הפטר מלא (פטור גורף מחובות).

 

שיקום היא לא מילה גסה

לפעמים הוצאה לפועל היא סימפטום לבעיה חמורה בהרבה, של התנהלות כלכלית לא תקינה אשר מקשה מאוד על חיי החייב. על אף שמדובר ב-"תסמין", אין לזלזל בו, מפני שיש לו השלכות מורכבות על ניהול אורח החיים, בדמות הסנקציות השונות שהזכרנו.

עורך דין המתחמה בחדלות פירעון והוצאה לפועל יכול לסייע לרוב גם בהקניית כלים לשיקום כלכלי יציב וארוך טווח. בין אם בליווי ישיר שלו או של אנשי מקצוע אחרים בתחום (עובדים סוציאליים, יועצים לכלכלת המשפחה וכדומה) מדובר בצעד נחוץ להתמודדות אמיצה מול הוצאה לפועל. שיקום כלכלי יכלול לא מעט התעסקות עם בירוקרטיה: משכנתא, ביטוח, מיסים וכדומה, כמו גם רישום מפורט ומדוקדק של סך ההוצאות והכנסות משק הבית. לכן בהחלט לא מדובר בצעד קל: הוא מצריך מוכנות ומחויבות עמוקה לתהליך מפרך וסיזיפי, אך הוא הכרחי ונושא בחובו את המפתח להתמודדות עם הסיטואציה.

 

הכל בראש

נוסף על המורכבות הפיננסית והמשפטית , התמודדות מול לשכת ההוצאה לפועל יכולה להתגלות כאירוע מלחיץ מבחינה נפשית. לכן בצד הצעדים המשפטיים ההכרחיים להגעה ליציבות כלכלית, חשובה גם השמירה על שגרה בריאה ועל איזון נפשי נכון. השקעה בתזונה טובה, חשיפה לשמש ופעילות ספורטיבית יכולים לסייע בכך. כמו גם שיתוף של חברים ובני משפחה קרובים ברגשות העולים מהסיטואציה, וכן התייעצות אצל אנשי מקצוע מתחום בריאות הנפש.      

 

מאזניים

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף