מה צריך לעשות על מנת לבטל הגבלת חשבון בנק?

תוכן עניינים

אם אתם מכירים את התחושה הלא נעימה כשאתם מגיעים לפגישה עם בנקאי, או מנסים לעשות פעולה בחשבון ונתקלים כל פעם מחדש בכך שהחשבון שלכם מוגבל, אתם חייבים להמשיך לקרוא.

 

חשבון מוגבל

על מנת לסמן אנשים, או יותר נכון חשבונות, אשר לא עומדים בתשלומים ולכן לבנקים לא כדאי לסמוך עליהם, קיימת הגדרת "חשבון מוגבל" אשר בעצם מתריעה לבנקים על לקוחות אלו. הגבלת החשבון תעשה על ידי הבנקים במידה ומתקיימים שני תנאים:

  1. חזרה של לפחות 10 צ'קים ללא כיסוי בפרק זמן של 12 חודשים (שנה)
  2. מעבר של יותר מ15 ימים בין הצ'ק הראשון שנדחה לצ'ק האחרון

באם שני אלו מתקיימים החשבון שלכם יוגבל ובכל פעולה שתרצו לעשות בהקשר הכסף בחשבון שלכם, סביר להניח שהבנק יסרב. הגבלת החשבון הוא ללא ספק מצב בעייתי אך ניתן לפתור אותו על ידי ביטול ההגבלה.

 

מה צריך לעשות לפני שמקבלים את ההגבלה?

ביטול הגבלת חשבון בנק יכול להיעשות על ידי כמה פעולות וביניהן כמה צעדים שחשוב שתעשו עוד טרם שקיבלתם את ההגבלה, כלומר כבר כשאתם צופים כי זאת עשוי להתרחש.

  1. הימנעות מדחיית צ'קים – כנראה שרוב הצ'קים שלכם חוזרים בגלל מחסור של כסף בחשבון שלכם, אך אתם כן יכולים להשתדל להימנע ככל האפשר מדחיית צ'קים מבלי קשר לחשבון, לדוגמא כתיבת צ'קים לתוקפות חג או ימי שבת בהם המענה מהבנק נמוך ועשוי להשפיע על הצ'ק
  2. פתיחת חשבון נוסף – ההגבלה תגביל אתכם מביצוע פעולות בחשבון שלכם, אך גם מפתיחת חשבון נוסף. על כן, שקלו בכובד ראש לפתוח חשבון נוסף ולהעביר אליו כסף עוד טרם קיבלתם את ההגבלה

 

מה צריך לעשות כשמקבלים את ההגבלה?

מהרגע שבו קיבלתם את ההגבלה יש לכם 20 ימים לשכור שירותיו של עורך דין ולהגיש ערעור על ההחלטה. הבקשה שתגישו בעצם מתייחסת לצ'קים מסוימים אשר אתם מבקשים לא להכיר בהם בתוך הספירה לאור טעות שנעשתה או אי הבנה עם הבנק. באם אתם וערך הדין שלכם תצליחו להוכיח זאת, ירד מספר הצ'קים שלכם שנדחו וההגבלה על החשבון תוסר. באם לא תצליחו, תוכלו לערער גם על החלטה זאת ולעכב עוד את ההגבלה.

להגבלת חשבון בנק יש המון השלכות אשר יכולות להשפיע מאוד על ההתנהלות הכלכלית שלכם ועל אורח החיים שהייתם רגילים לנהל. בגלל שמדובר בתקופה ארוכה (12 חודשים) ובהמון צ'קים דחויים (לפחות 10) השתדלו לצפות מראש את ההודעה על ההגבלה ולפעול על מנת לא להגיע למצב זה. באם אכן הוגבלתם, יש לך פרק זמן קצר (20 ימים) להגיש בקשה לביטול ההגבלה וגם על החלטה זאת תוכלו לערער. לסיכום, מדובר במצב מאוד רגיש בעל השפעה ארוכת טווח, על כן, התייעצו עם איש מקצוע ואל תשאירו את הדברים לרגע האחרון.

 

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף