קרע במיניסקוס בצבא

תוכן עניינים

ישנם לא מעט תפקידים בצה"ל שמצריכים מאמץ פיזי מאתגר, ובפרט תפקידים קרביים. תפקידים אלו כוללים אימונים אינטנסיביים ופעילות גופנית מאומצת, ותופעת הפציעה בהן אינה נדירה. רוב החיילים המגיעים לשורות החילות הקרביים אינם מוכשרים מראש לפעילות גופנית מאומצת, ולכן הסיכון לפציעה גובר.  קרע במניסקוס הוא בהחלט תוצאה אפשריות של מאמץ גופני כה עצום, ואם אכן הפגיעה נעשתה בעקבות פעילות בשירות הצבאי, ישנה עילה לתביעת פיצויים כנגד משרד הביטחון.  

 

מהו קרע במניסקוס?

מניסקוס הוא רקמה סחוסית המשמשת כבולם זעזועים ברגל, וממוקמת בברך. בכל ברך יש שני מניסקוסים: מניסקוס צידי (לטרלי) ומניסקוס תיכון (מדיאלי). המניסקוס עשוי להיקרע כאשר אדם מבצע פעילות גופנית מאומצת, וקריעתו לרוב תוביל לכאבים חזקים שיקשו על פעולת ההליכה. מלבד הכאבים, קריעת הסחוס יכולה להוביל לפגיעה בשרירי הרגל האחרים עקב מאמץ יתר. הליכי השיקום כוללים מנוחה, פיזיותרפיה ובמקרים חמורים יותר – גם ניתוח. האתגרים הפיזיים שהצבא מציב עבור חיילים, ובמיוחד עבור חיילים קרביים, בהחלט יכולים לגרום לפציעה מסוג זה, ולהקנות עילה לתביעה.

 

הליך תביעת משרד הביטחון

כאשר חייל מעוניין להגיש תביעת פיצויים כנגד משרד הביטחון, עליו להוכיח את הקשר הסיבתי בין השירות הצבאי לבין פציעתו. הוכחה סיבתית היא הרבה יותר מורכבת להוכחה כאשר הפציעה נגרמה מתקופה ארוכה של מאמץ, מאשר אם הפציעה התרחשה באופן מיידי לאחר פעולה מאומצת אחת. כמו כן, על החייל להציג איזשהו אובדן כושר פעילות על מנת להצדיק את קבלת הפיצויים ממשרד הביטחון. במידה ומשרד הביטחון מוכן לבחון את התביעה, יעמוד החייל בפני וועדה רפואית שתבחן האם הוא אכן זכאי לפיצויים, ולכן מומלץ להיעזר בחוות דעת רפואיות.
התביעה היא חשובה הן בשביל קבלת הפיצויים, שעשויים מאוד להקל על החיים של הפצוע ועל המשך הטיפול, אך גם לשם ההכרה בפציעה כשלעצמה: כאשר משרד הביטחון נוטל על עצמו אחריות בנוגע לפציעה שהתרחשה בצבא ומעניק פיצויים, רשאי הפצוע בהמשך חייו להגיש בקשה חוזרת בשל החמרת מצב, ובכך יכול להקנות לעצמו הגדלת פיצויים בהתאם למצב חייו המשתנה. את התביעה יכול להגיש חייל במהלך שירותו, אך במקרים בהם הפציעה התרחשה בגלל השירות הצבאי אך לאחר מועד השחרור, רשאי הפצוע להגיש תביעה שמוגבלת לעד שלוש שנים מיום השחרור.

כאמור, הליך תביעת משרד הביטחון עשוי להיות תהליך מייגע מאוד, שמצריך בירוקרטיה רבה ומאמץ רב, ולמרבה הצער אינו תמיד משיג תוצאות. היעזרות בעורך דין יעקב אמיר ממשרד גרינברג המזוהה עם נהלי משרד הביטחון והוועדות הרפואיות, יכולה לשפר משמעותית את הסיכויים לניצחון בתביעה ולהקל רבות על התובע. אם אתם חושדים שפגיעתכם נגרמה כתוצאה משירותכם הצבאי, אל תהססו ליצור עמנו קשר. אנחנו מעמידים לשירותכם עורכי הדין המנוסים מאוד עם מקרים כמו אלו, שילוו אתכם בכל שלב להשגת הפיצויים המיוחלים.

איש משפט

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף